My Straw

Tipul de proiect
Companii
Site web
http://www.mystraw.ro
Perioada de derulare a proiectului
octombrie 2018 - prezent
Obiectivele proiectului
- Informarea grupului tinta cu privire la efectele poluării mediului cu produse din plastic de unică folosință
- responsabilizarea grupului țintă în privința conceptului de „refolosire”
- oferirea de soluții de înlocuire a produselor din plastic cu produse eco-friendly
- sfaturi si alternative pentru un stil de viață sustenabil
Descriere proiect
Proiectul My Straw constă în oferirea de sfaturi și soluții pentru protejarea mediului înconjurător. La capitolul sfaturi, informarea este realizată prin intermediul blogului și al rețelelor de socializare Facebook și Instagram, impactul cel mai mare fiind resimțit la nivelul postărilor de tip story, pe Instagram.
Referitor la soluții, inovația constă în introducerea pe piața din România a unor paie pentru băut, reutilizabile și prietenoase cu mediul.
Paiele My Straw sunt telescopice, alcătuite din oțel inoxidabil 304 și adăpostite de o cutiuță din bambus. Cutiuța este atât de mică, iar paiul atât de compact, încât poate fi purtat în buzunar, ca breloc pentru chei, sau la fermoarul de la rucsac.
My Straw reprezintă mai mult decât un pai-reprezintă un statement: putem spune nu paielor din plastic, oriunde mergem.
Pentru începutul anului 2020, planul My Straw vizează includerea pe site și a altor categorii de produse eco-friendly, precum termosuri, căni, sacoșe pentru cumpărături sau sticle reutilizabile pentru apă. Intenția noastră este ca prin aceste produse, să descurajăm consumul de paie din plastic de unică folosință si sa ne arătam susținerea față de mișcarea de refolosire.
My Straw va căpăta, astfel, conturul unui magazin online de tipul “ZERO WASTE” și va fi un aliat important în lupta cu deșeurile.
Motivația noastră? Dacă continuăm în ritmul acesta, în anul 2050, în oceane, va exista mai mult plastic decât pești.
Plasticul nereciclat corespunzător ajunge în forma sa inițială în oceane, rănind viețuitoarele marine și ulterior se instalează în lanțul nostru alimentar.
Proiectul a debutat cu adresarea sfaturilor din domeniul mediului înconjurător către publicul larg. Într-o lună de la lansare, au fost identificate grupurile țintă, bazate pe interacțiunile din mediul online, comenzile plasate pe site, discuțiile purtate la târguri și evenimente și recenziile primite.
Tinerii au fost receptivi pe rețelele de socializare. Au distribuit fotografii cu paiul My Straw și mesaje motivaționale, făcând această mișcare cunoscută în rândul prietenilor lor.
Unii dintre ei au realizat și filmulețe interesante în care demonstrează cât poate dăuna folosirea paielor din plastic.
Supriza reală și vestea cea mai încurajatoare a venit în privința mediilor din care provin utilizatorii cei mai pasionați de implementarea sfaturilor eco-friendly. Se pare că mediul rural este în egală măsură interesat de reciclare și refolosire cum este și mediul urban
De curând am inițiat o campanie de promovare a sfaturilor pentru un stil de viață sustenabil. Am oferit produse gratuit, iar în schimb, am încurajat utilizatorii să împărtășească 3 sfaturi la care recurg zilnic pentru protejarea mediului încojurător. Prin puterea exemplului, tot mai mulți utilizatori și-au distribuit ideea

Grupul tinta al proiectului
Mediul de proveniență: urban și rural, în egală măsură
Categorii de vârstă: a) 8-20 ani–copii și adolescenti informați (elevi și studenți. Interacțiuni în mediul online: comenzi online, acțiuni proactive, distribuire de mesaje cu impact, de tipul choose to reuse/keep the sea plastic free/save the turtles/save the ocean
b) 20-45 ani-tineri educați, antreprenori determinați sau părinți deschiși către inovație și un stil de viață sustenabil

Rezultate - Impact - Rezultate masurabile
Dacă o persoană folosește, în medie, minimum un pai de plastic/zi, alegând My Straw, timp de un an de zile, refuză 365 paie din plastic.
Dar imaginați-vă că o sută de oameni fac asta. Dar o mie? Dar câteva zeci de mii?

Contributia financiara si non-financiara in realizarea proiectului
Financiară – contribuție privată, proprie, pentru: crearea designului și a conceptului, stoc produse, hosting site, campanii de promovare
Non financiară – informare și mobilizare grup țintă/monitorizarea și înțelegerea impactului produs/facilitarea accesului la informații/contribuție la creșterea vizibilității proiectului

Persoana juridica care a derulat / deruleaza proiectul
ALMOST FAMOUS SRL
Alte documente
my straw logo FINAL-05 (1) (1)